En andra chans



Som alla mina vänner vet så älskar jag att läsa, det är mitt absolut största intresse. För ett tag sedan läste jag ut en bok som heter En andra chans och boken är skriven av Anne Cassidy. Boken handlar om JJ, Jennifer Jones, som var tio år när hon mörkade hennes lekkamrat. Hon satt i ett fängelse för barn tills hon var 17 år och hade avtjänat sitt straff. JJ var hatad av media och de gjorde allt för att knäcka henne. När JJ kommer ut ur fängelset så får hon en helt ny identitet. Media söker efter henne men ingen verkar få napp om vart JJ är. I boken finns mycket svek, starka känslor och hopp.

En fråga man ställer sig när man läser denna boken är ifall man ska få en andra chans. Även fast man har gjort något så hemskt som att mörda en annan människa. Personligen tycker jag att man ska få en andra chans, vad är annars fängelserna till för? Hade det bara vairt för att hålla galningarna undan ifrån oss så borde de ju inte erbjudan ren lyx där. Jag tycker att en person som visar att den faktiskt ångrar det den gjort borde få chansen att starta om på nytt. Personer förändras ju! Det finns saker jag aldrig skulle kunna tänka mig att göra för två år sen som jag gör utan minsta protest numera. Allt förändras, man mognar och går vidare.

XOX
Lilla Blå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0