Rosa strålar

Häromdagen läste jag och min mamma i en bok som handlar om stjärntecken, inte en sån som det står "du kommer ha tur i spel och otur i kärlek" utan en lite mer specifik bok. Så läste jag lite om mig själv. Jag har alltid tyckt om att be även fast jag inte är religiös. Jag ber om att mamma och pappa ska ha det bra, att jag ska få bra på ett prov och att mina vänner ska må bra. Men i denna boken stod det i alla fall att en "andlig" teknik som skulle passa mitt stjärntecken(lejon) var att sända rosa strålar. Jag ska sitta på en lugn plats och föreställa mig att jag skickar iväg strålar ifrån mitt hjärna och ut ivägen till andra människor. Ibland till mig själv om jag behöver det, till folk jag tycker om eller till folk jag inte tycker om.
Så idag testade jag detta när vi hade avslappning på Bodybalencen och jag tyckte faktiskt det funkade. Jag föreställde mig person i min omgivning som jag gillar, vad dem gjorde just nu och hur jag skickade iväg kärlek till dem. Även till de få personer som jag inte tycker om.
För som jag alltid säger så tror jag att personer som jag tycker är jobbiga blir bara ännu jobbigare om de märker att jag tycker illa om dem. Då vill de ha mer uppmärksamhet och bekräftelse och blir oftast bara ännu mer irriterande! Sån är jag ju själv ibland också. Men med vissa personer kan man ju inte undvika att störa sig på och även om man försöker att inte visa det så märks det ju ändå. Så när jag provat att skicka strålarna till de irriterande personerna så kände jag mig faktiskt lite mindre irriterad och kunde lägga energi på något viktigare istället. Värt att testa?!

XOX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0