Min bästa väns dotter


Min bästa väns dotter är en jättebra bok skriven av Dooothy Koomson. Boken handlar om Kamryn Matika(kallad Kam eller Ryn) och Adele Brannon(kallad Del) som träffar på universitetet och blir bästa vänner trots deras motgångar. De är oskiljaktiga till den dag Kam får reda på att hennes blivande make Nate varit otrolgen med Del och är far till hennes barn Tegan(kallad Tiga och T), vilket Nate är ovetande om. Kam blir rasanade och lämnar både Del och Nate till hennes förfluttna då hon så gott det går försöker gå vidare. Några år senare får Kam ett brev ifrån Del som avslöjar att hon är sjuk i canser och kommer att dö. Då ärver Kam hennes dotter och hennes tillvara får fart igen. Läs boken för den är definitvt värd 5/5!

XOX

Kommentarer
Postat av: Cissi

Den boken har jag hemma. Ska läsa den då jag läst ut i taket lyser stjärnorna :D

2009-02-06 @ 21:47:54
URL: http://ceciliaerlandsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0