Magdalena Graf



Boken är en sann historia om Maggans liv. Hon gifter sig ung och får barn ihop med hennes farliga ungdoms kärlek Jorma. Redan i början av deras förhållande visar Jorma hotfullhet emot Maggan och slår henne ibland men visar alltid ånger efteråt. När han börjar med grövre droger blir han farligare och hon utsätts för hemsk misshandel. Tillslut lyckas hon rymma ifrån honom med sonen Isak. Man får följa hennes väg till ett "normalt liv" och hennes liv in famous.

Jag tyckte boken var ganska okej. Störta kritiken ligger i den otroligt långa kapitel, nästan 15 sidor i varje, vilket jag tycker är alldeles för mycket. Jag gillar att ta pauser emellan min läsning men man vill ju inte stanna mitt i ett kapitel så därför blev det irriterande när dem aldrig tog slut. Handlingen var vettig men den tidprocess där allt sker under verkar overkligt kort. Jag har fått en annorlunda bild av Maggan, även fast jag inte hade bimbostämplat henne innan heller!
7/10

XOX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0