Jag tycker faktiskt om Blondinbella

Just nu är det väldig mediahysteri kring bloggare som Blondinbella, Carolina Gynning, Kenza och Kissie med flera andra kändisar som själva gjort sina namn "kända". Carolina Gynning blev känd igenom Big Brother då hon kom in som husets bimbo fast det senare visade sig att hon hade charm och vann hela programmet. Blondinbella, Kenza och Kissie blev kända namn då bloggvärlden blev mer akutell än tidigare och flera tusen personer besökte deras bloggar varje dag. Emellan bloggerskorna har det sedan blivit bitchfights där de anklagat varandra för vikthets, grisar och kopierare.
Ärligt så tycker jag personligen att det inte finns nåt eget. Jag är inte egen, bara mig själv. Utan jag är en del av massor av bra människor jag gillat och kopierat lite granna, vilket har blivit till mig själv. När jag träffar en person som har en så skön stil att se på problem, han eller hon har ett bra motto och jag önskar jag kunde tänka likdant. Då formar jag ju om mig lite granna för att kopiera de tankegångarna och handlingarna från den personen. Så är det fel att kopiera? Jag tycker inte det. Vi gör det allihopa, utan att vi ens tänker på det!
Jag tycker faktiskt om Blondinbella och följer hennes blogg så ofta jag kan. Jag tycker att hon är en söt och smart tjej som har bra kost och tränningsråd i blandning med en del bra mode och smink tips. Sen håller jag inte med henne på alla punkterna angående politik och livsstil.
När Carolina klev in i Big Brother huset följde jag programmet som klistrad. Jag såg upp till henne, tyckte att hon var snygg och häftig. Jag har läst hennes bok och kollat många av de TV program hon medverkat i. Men när jag såg henne på sjärnor på is tyckte jag hon hade förlorat hela sin glans. Istället för den roliga och snygga brutta hon en gång varit stod där en tanig skata med en ganska kaxig attityd. Tråkigt. Fast jag läser fortfarande hennes blogg ibland för ansiktet och klädstilen är ju fortfarande snygg! Men skippa skinnytipsen och lägg gärna på ett par kilo så du kan bli samma galet roliga peron igen!
Tro det eller ej! Men jag läser faktiskt till och med Kissies ökända blogg. Jag tycker hon är rolig! Hon kanske inte är den personen som jag tar stylingtips ifrån men om man tittar på hennes ansikte så är hon faktiskt riktigt söt!

Kanske är inte jag den rätte till att kritisera dessa tjejer eftersom jag inte åstakommit hälften av vad de har gjort i sina liv. Fast det är inte heller så att jag drömmer om att leva ett liv som deras. Jag har aldrig velat bli kändis och jag tror inte jag hade kunnat tjärna pengar på hur jag ser ut eller vad jag har på mig. Men jag är också ett media fan som älskar tv, radio, data, tidingar och böcker! Även fast jag inte vill att dem ska handla om mig...

cimg0486



Carolina, Kissie, Blondinbella, Freja och Natacha är några härliga tjejer vars bloggar jag kikar in på ibland!

XOX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0