Är nya vänner bättre?

Sen jag började på gymnasiet har jag lärt känna många nya underbara killar och tjejer! Man träffas varje dag i skolan och har så kul ihop så man kan inte låta bli att små le innan man somnar om kvällarna. Jag verkligen uppskattar dem! Fast sen skolan började har jag umgåtts mycket mindre med mina gamla vänner, nästan tappat kontakten helt. Man hörs via msn ibland, kanske sms och pratar mer än sällan i telefon med varann.
Det känns som att när vi gick på grundskolan så hade vi inget val. Vi kunde inte välja om vi ville gå till skolan eller inte, vilka ämnen vi skulle läsa eller vilka vänner vi skulle få. Allt var redan planerat, 16 ämnen uppdelat på olika terminer och man gick i skolan som tillhörde de området man bodde i. Nu har vi valt våra program själva, vi väljer våra individuella val och vi möter folk som kommer ifrån alla möjliga kommuner. Helt plötsligt blev världen så mycket större! De personerna man lär känna nu har gjort samma val som en själv vilket man kan koppla till att de kanske gillar samma saker som en själv.
Så kanske är det sant? Vännerna vi får i gymnasiet är vännerna vi har kvar resten av livet.
Jag har i alla fall mött några härliga personer som jag hoppas jag kan knyta band med för alltid!


P.s. Har du någon likande situation att berätta om kommentera gärna och berätta! d.s.


XOX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0